Hoe?

Durf te helpen ® ~ Dare to help ®

Stappenplan voorafgaand aan de start en realisering van
 de Stichting Durf te helpen ~ Dare to help
·        Opzetten van een zo groot mogelijk mediakanaal
·        Community Centra
·        Hulpverlenende organisatie
·        Burgerinitiatieven ondersteunen
·        Welke rol speel jij of speelt jouw organisatie hierin?



*    Opzetten van een zo groot mogelijk mediakanaal
·        Mediabureau
·        Mailinghuis
·        Uitgeverij
·        Drukkerij
·        Internet
·        TV
·        Radio
·        Beurzen/evenementen

Mediabureau
Alleen gebruiken om in contact te komen met de juiste doelgroep. Met name sponsoren en donateurs maar ook mensen die zich belangeloos in willen zetten om dit merk te promoten.

Mailinghuis. Een mailinghuis heeft de contacten, is op de hoogte van mailbestanden, kent zowel de geografische als de sociaal maatschappelijke indeling van het land en de juiste verspreider van het aan te bieden product.

Uitgeverij
Voor het uitgeven van boeken, tijdschriften en kranten, waarin positief nieuws en het delen van kennis, (de waarheid) voor hen die willen weten, centraal staat.

Drukkerij
Voor het drukken van duurzaam reclamemateriaal (posters, flyers, brochures en kaarten).

Internet
Provider die wereldwijde dekking heeft en voldoende capaciteit biedt om al het verkeer te kunnen waarborgen.

TV/Radio
Zender waarbij religieuze, sociaal of culturele achtergrond neutraal is.

Beurzen/Evenementen
Uitdragen gedachtegoed, committeren van deelnemers en nieuwe input.


*   Community Centra
Huizen in woonwijken waar mensen naar binnen kunnen voor adviesvragen. Voor het opdoen van sociale contacten, voor het aanbieden van hulp, voor het verkrijgen van hulp. Waar ook de mogelijkheid bestaat om gezamenlijk te eten, iets te drinken, te lezen, muziek te beluisteren, internet te gebruiken etc. Daarnaast kunnen mensen in alle leeftijdscategorieën met iedere culturele, sociaal of maatschappelijke achtergrond daar workshops, trainingen en opleidingen volgen, waardoor zij kennis en ervaring opdoen en deze vervolgens uitwisselen, waarna zij als ervaringsspecialist zelf ingezet kunnen worden om de nieuwe hulpvragers, geinteresseerden te helpen. Dit alles, onder begeleiding van twee of meerdere gediplomeerde coaches of trainers en in ieder geval, iemand met een aantoonbaar medische of hulpverlenende achtergrond.


*   Hulpverlenende Organisatie
Naast de Community Centra, zullen er per plaats of per regio grotere hulpverlenende centra komen, waar op eenzelfde wijze gewerkt wordt. Allereerst kan men daar terecht voor een adviesvraag. De adviesvragen van de Community Centra zullen daar allemaal behandeld en gearchifeerd worden. Daarnaast zullen mensen daar meteen geholpen worden door specialisten op ieder gebied. Indien noodzakelijk "blijvende begeleiding krijgen" en nog eens extra ondersteunende rol bieden aan de Community Centra in de woonwijken. Verder zal er volgens een roulerend schema op ieder vlak wekelijks een specialist in de Community Centra aanwezig zijn om alle hulpvragen zo snel mogelijk te kunnen verwerken.


*   Burgerinitiatieven Ondersteunen
In de "Voordelen omschrijving" van Durf te helpen ~ Dare to help is onderaan al een voorbeeld genoemd van Buurtzorg en Toogether. Instanties die zich hebben gespecialiseerd in de zorg en betaalbaar vervoer. Dit is natuurlijk maar één voorbeeld. Ieder nieuw of bestaand initiatief wat goed loopt en functioneert, zal worden bekeken, gecontroleerd en ingezet wanneer dit een bijdrage levert aan het welzijn en welbevinden van de aarde, mens en dier.

Durf te helpen ® ~ Dare to help ®

*   Waarom wilt u, (wil jij) met Durf te helpen in zee?
U of uw organisatie en Durf te helpen ~ Dare to help, delen een gedachtegoed. Deze gezamenlijke factor is het begin, de start voor iets wat nog geen grenzen kent. Daarnaast bent u net als ik van mening dat alle mensen die komen met een hulpvraag  (de klant), altijd centraal staat. Durf te helpen stelt het daarom heel graag als voorwaarde dat een "medewerker/deelnemer" zich met de organisatie waarbij of waarvoor zij werken identificeert. Iets wat bij Durf te helpen ~ Dare to help eveneens een voorwaarde is.


*   Wat is mijn vraag aan u, uw organisatie of aan jou?
Voor het opzetten van een organisatie als Durf te helpen ~ Dare to help, is in eerste instantie een groot netwerk nodig. Waarbij we de beste mensen op elk gebied aan willen trekken. Doordat u als professional in het midden en klein bedrijf werkt, regionale en locale klanten heeft, kent u de wensen van uw doelgroep. Deze specialisten en ervaringsdeskundigen kunnen we bij Durf te helpen ~ Dare to help heel goed gebruiken.

Durf te helpen ~ Dare to help wil kennis maken met u als specialist. Of u nu werkzaam bent bij een organisatie of bedrijf  maar ook wanneer u zelfstandig opereert. Door het leggen van contact, kunnen we kijken of er een mogelijkheid tot samenwerking bestaat. Waarna we gezamenlijk kijken, hoe we ervoor kunnen zorgen, dat we allemaal, iedere organisatie, ieder bedrijf of iedere zelfstandige, meegaat met de ontwikkelingen in de tijd, de nieuwste trends, waarbij het zo duurzaam mogelijk werken centraal staat. Hierdoor kunnen grote besparingen  behaald worden op scholingskosten, mensen eerder instromen, de kosten per medewerker omlaag, waardoor gedurende deze (economisch mindere) tijd, de vraag weer aantrekt en de bedrijven automatisch meer klandizie krijgen.

1.         Wat kunt u, (kan jij) of wat kan uw organisatie of bedrijf Durf te helpen bieden?
2.         Welke mogelijkheden ziet u of uw organisatie of bedrijf in een samenwerkingsverband?
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten